نگاه شما (شادگان)

سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

نگاه شما (شادگان)

سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

شهروندان آسوده باشند:خفاش شب و گروه ۹۰ نفره وهابی صحت ندارند+ عکس

پس از هرمزگان و فارس به نظر می رسد که اخیرا در اهواز نیز شایعه خفاش شب به سرعت در حال گسترش است و موجی از دلهره در بین همشهریان بوجود آورده است.  

 

ادامه مطلب....
 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب سیاستهای کلی جمعیّت را ابلاغ کردند/رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده

لازم است برنامه‌ های جامع‌ برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌ های جمعیّتی انجام گیرد. همچنین ضروری است با هماهنگی و تقسیم کار بین ارکان نظام و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، اقدامات لازم با دقّت، سرعت و قوّت صورت گیرد و نتایج رصد مستمر اجرای سیاست‌ها گزارش شود.  
 
IMG-20130620-WA0019.jpg
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی «جمعیّت» را که براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند. متن ابلاغیه رهبر انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است: 

ادامه مطلب ....
ادامه مطلب ...

هشدار وزیر اطلاعات نسبت به‌ تحرکات جدید دشمنان علیه ایران

گروه‌های تکفیری دنیای اسلام را تهدید می‌کنند/مسئولان مراقب سیاست تفرقه‌افکنانه استکبار باشند. 

 

خبرگزاری فارس: گروه‌های تکفیری دنیای اسلام را تهدید می‌کنند/مسئولان مراقب سیاست تفرقه‌افکنانه استکبار باشند

  

وزیر اطلاعات گفت: گلوله‌های گروه‌های تکفیری تنها اهل تشییع را نشانه نگرفته است، بلکه علمای اهل سنت را نیز هدف قرار داده که شهید شیخ‌الاسلام مثال بارزی در این زمینه است.  

ادامه مطلب ....

ادامه مطلب ...

اعلام زمان اصلاح اطلاعات هدفمندی یارانه

سازمان هدفمندی یارانه ها زمان آغاز اعمال تغییرات و اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار برای دریافت یارانه مرحله دوم هدفمندی را اعلام کرد.    

 

 

ادامه مطلب ...   

  

ادامه مطلب ...

سوء قصد به جان دادستان خرمشهر

علیرضا باوی دادستان خرمشهر صبح امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳در حالی که با خودروی شخصی‌اش در یکی از مناطق اهواز در حال رانندگی بود به ضرب دو گلوله زخمی شد. 

 

 

ضارب با سلاح شکاری به شیشه خودروی سمت راننده شلیک کرد و دادستان خرمشهر را از ناحیه سر و صورت مورد هدف قرار داد. او بلافاصله پس از این حادثه در یکی از بیمارستان‌های اهواز بستری شد.بنا به اعلام دادستان آبادان وضعیت دادستان خرمشهر هم اکنون نگران کننده نیست. 

۴ تصویر «ویژه» در نمایشگاه موشکی سپاه+عکس

در نمایشگاه رونمایی از سامانه‌های جدید موشکی و پهپادی سپاه، ۴ تصویر نصب شده بود که می‌تواند حامل پیام‌هایی برای ناظران خارجی باشد. 

 

 

 

ادامه مطلب ....

ادامه مطلب ...

وفات حضرت زینب(س)

نه تنها زینب از دین یاوری کرد
به همت کاروان را رهبری کرد 
به دوران اسارت با یتیمان 
نوازشها به مهر مادری کرد

وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد.

ولادت امام علی (ع)

قرآن به جز از وصف علی آیه ندارد 

ایمان به جز حب علی پایه ندارد

گفتم بروم سایه لطفش بنشینم

گفتا که علی نور بود،سایه ندارد.


ولادت با سعادت مولا الموحدین حضرت امام علی علیه السلام اسدالله الغالب و روز پدر 

را به تمامی مسلمان جهان بخصوص مردم ولایت مدار شادگان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.

مدیریت نگاه شما (شادگان)

هفتمین جلسه کمیته تخصصی محلی تالاب شادگان برگزار شد.

به گزارش نگاه شادگان به نقل از شادگان رصد: هفتمین نشست تخصصی کمیته محلی تالاب شادگان به ریاست فرماندار شادگان و با حضور کلیه اعضا در محل سالن جلسات اداره حفاظت ازمحیط زیست شادگان برگزار گردید.  
 

عبدالزهرا سنواتی فرماندار شهرستان طی این نشست تخصصی پس از استماع رأی و نظرحاضرین، بر نقش و ضرورت حضور و استفاده أز ظرفیت سازمانهای مردم نهاد فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست ، بویژه فعالان حوزه تالاب، جهت پیشبرد أهداف زیست محیطی و مدیریت جامع تالاب ، در کنار سایر ذینفعان تالاب، تاکید نمود.
وی در ادامه افزود :پایش کیفیت اب، علامت گذاری حد و حریم تالاب ، و پیگیری تامین اعتبار جهت انهار سنتی شادگان ، از جمله مواردی است که نیاز به همت جوامع محلی و مسئولین شهرستانی واستانی دارد.
وی درادامه با اشاره به وجه نام گذاری روستای ام الغزلان که دلالت بر کثرت وجود اهو در روستای مذکور بوده ،طرح این موضوع را به عنوان طرح مطالعاتی حیات وحش در کمیته محلی تالاب با توجه به اینکه این روستا زمانی زیستگاه ام الغزلان ( أهو) بوده است مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین دائر نمودن دانشکده تحصیلات تکمیلی رشته محیط زیست زیر نظر دانشگاه شهید چمران رادر شهرستان شادگان ، با توجه به ظرفیت و استعداد إنسانی و زیست محیطی موجود و استقرار در روستاهای صراخیه یا رگبه مطرح نمود.
وی در پایان خاطر نشان کرد مدیریت جامع تالاب شادگان می تواند مشکلات متعدد تالاب را حل نماید و بهمین منظور دستگاههای استانی عضو مدیریت جامع تالاب ممکن است قسمتی از تحقیقات را به تالاب شادگان اختصاص دهند.

مشکلات مسکن مهر در شادگان

به گزارش نگاه شادگان به نقل از شادگان رصد:  
مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان به شادگان آمد تا مشکلات مسکن مهر و این شهرستان را بررسی کند.
 

طی این جلسه پس از بررسی کارشناسانه مشکلات و موانع پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر، عبدالزهرا سنواتی فرماندار شادگان بر ضرورت تلاش و اهتمام ورزیدن در جهت اتمام هرچه سریعتر پروژه مسکن مهر تاکید نمود. و در این راستا از مسولین استانی وشهرستانی خواست تا با جدیت هرچه تمام تر وارد عرصه عمل شده و تعهدات خود را جامه عمل بپوشانند.
پس از إتمام این جلسه ، بازدید میدانی از مسیر راه روستایی جهانگیری از توابع دهستان بوزی که از قبل در برنامه سفر مدیر کل راه و شهرسازی گنجانده شده بود، انجام گرفت؛ که طی نشستی که در روستای منگوشی جهانگیری بعمل امد مدیریت راه روستایی استان از لکه گیری ١٠ کیلومتر و روکش کردن اسفالت به مسافت ١٠ کیلومتر دیگر در مسیر دهستان بوزی؛ و تعریض پل جهانگیری خبر داد.

زندگینامه امام جواد (ع)

زندگینامه حضرت امام محمد تقی جوادالأئمه (ع )   

 

در ادامه مطلب ..... 

 

 

ادامه مطلب ...

ولادت امام جواد (ع)

 

آلبوم تصاویر , گالری تصاویر , گالری موضوعی , آلبوم موضوعی , والپیپر ولادت امام جواد الائمه (ع) , پوستر امام جواد , امام محد تقی , فرزند امام رضا , یا جواد الائمه , باب الجواد , والپیپر شهادت امام جواد , بنر شهادت امام جواد , بنر با کیفیت شهادت امام جواد

 
ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جواد( ع) را تبریک و تهنیت عرض مینمائیم/ نگاه شادگان 

پاسخ رهبری به یک‌استفتاء درباره‌مسجد

حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به سوال رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد نوشتند: حق عقب نشینی مسجد برای تعریض معبر ولو با گرفتن عوض ندارند، در صورت نیاز به تعریض معبر از ملک مقابل مسجد به مقدار نیاز بخرند و مشکل معبر را از این راه رفع کنند. 
در سوالی که از سوی حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشته شده، آمده است: در طرح های تفصیلی شهری که شهرداری ها مجری آن هستند، برای عرض معابر در کوچه ها و خیابان های فرعی و اصلی، استانداردهایی تعریف شده که تسهیل رفت و آمد و در مواردی، فراهم کردن امکان دسترسی خودروهای امدادرسان و در مجموع، مناسب سازی فضاهای شهری را به عنوان هدف نهایی دنبال می کند.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: در برخی معابر فرعی یا کوچه و خیابان، بر فرض مورد اشاره، همه یا اغلب منازل مسکونی، به میزان حدود یک متر در طول یا عرض عقب نشینی کرده اند اما مسجد با ملاحظات شرعی از عقب نشینی خودداری نموده و لذا عملاً تدابیر انجام شده برای بازشدن معبر بلااثر مانده است. آیا مسجد مجاز است برای جلب رضایت همسایگان، نسبت به واگذاری فضای مورد نیاز شهرداری، حتی اگر بخشی از شبستان باشد، اقدام نماید؟
وی افزود: در طرح های نوسازی مساجد که تخریب و احداث بنای وسیع تر و مستحکم تر را در پی دارد، گاهی شهرداری ها آمادگی دارند برای تحقق اهداف مورد اشاره، بخشی از مسجد را در طول یا عرض معابر شهری ضمیمه کنند و در مقابل، در ضلع متناظر، به همان میزان یا بیشتر با اختصاص زمین منافع مسجد را تامین نمایند، آیا در چنین مواردی که نظر امام جماعت و امنای مسجد مؤید است، شرعاً حق مبادله زمین با شهرداری را دارند؟
حاج علی اکبری در ادامه نوشت: در فرض صدور مجوز شرعی برای موارد اول و دوم، آیا حکم مسجد از زمینی که به فضای شهری و معبر شهروندان ملحق شده، ساقط می گردد؟
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در پاسخ به استفتاء رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد مرقوم نمودند:
بسمه تعالی
حق عقب نشینی مسجد برای تعریض معبر ولو با گرفتن عوض ندارند،
در صورت نیاز به تعریض معبر از ملک مقابل مسجد به مقدار نیاز بخرند و مشکل معبر را از این راه رفع کنند.  
سیدعلی بن الجواد الحسینی الخامنه ای

سخنگوی دولت اعلام کرد/اولین یارانه نقدی مرحله دوم ۲۲ اردیبهشت ۹۳ واریز می‌شود

سخنگوی دولت اعلام کرد:  

اولین یارانه نقدی مرحله دوم ۲۲ اردیبهشت ۹۳ واریز می‌شود.

خبرگزاری فارس: اولین یارانه نقدی مرحله دوم ۲۲ اردیبهشت ۹۳ واریز می‌شود

 

محمد باقر نوبخت سخنگو و معاون اول رئیس جمهور در خبر 21 اعلام کرد: اولین یارانه نقدی مرحله دوم روز دوشنبه 22 اردیبهشت 93 واریز می‌شود.

وی افزود: منابعی که از محل انصراف از یارانه‌ها و افزایش قیمت حاملهای انرژی به دست می‌آید صرف نظام سلامت و کاهش سهم مردم از هزینه سلامت می‌شود.

قبلا هم از سوی مقامات دولتی اعلام شده بود یارانه اردیبهشت 93 به همه متقاضیان و ثبت نام کنندگان جدید یارانه و به همان میزان 45500 تومان به ازای هر نفر و ماهانه پرداخت می‌شود.

گزارشی از مرموزترین جزیره جهان /لانه مار در 4هزار کیلومتری ایران

لانه مار در 4هزار کیلومتری ایران

خبرگزاری فارس: لانه مار در 4هزار کیلومتری ایران

 جزیره دیه‌گو گارسیا پس از تحولات اواخر دهه 70 میلادی در ایران و اشغال افغانستان توسط ارتش سرخ شوروی به شدت تجهیز شده و امروز پایگاهی برای پیشرفته‌ترین بمب‌افکن‌ها و سامانه‌های راداری و الکترونیک ارتش آمریکاست.

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفتگویی اخیرخود با خبرگزاری فارس درباره حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در اطراف ایران، خلیج فارس و کشورهای منطقه اظهار داشت:  

«در سال 91 میلادی یک میلیون نفر نیروی آمریکایی در منطقه حضور داشتند در حالی که خودشان 550 هزار نفر اعلام کردند اما طبق رصد و شنودهای ما، این تعداد چیزی حدود یک میلیون نفر بود. امروز هم آنها قصد دارند نیروهای خود را در مناطق نزدیک به منطقه مثل کویت، عربستان، عمان و یا جزیره دیه‌گو گارسیا به عنوان نیروی احتیاط استقرار دهند.»

حضور آمریکایی‌ها در مناطقی نظیر افغانستان، پاکستان، ترکیه، بحرین، عربستان، برخی کشورهای شمال ایران و حضور یگان‌های دریایی آنها در خلیج فارس موضوعی روشن و برای افکار عمومی، شناخته شده است اما آنچه درباره آن کمتر سخن به میان آمده، حضور نیروهای نظامی آمریکا در جزیره «دیه‌گو گارسیا»ست که به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های فرامرزی ارتش آمریکا برای دخالت در امورات منطقه‌ای از آن استفاده می‌شود. 

 

ادامه مطلب ...

هشدار آیت‌الله علم‌الهدی درباره وهابیت

امام جمعه مشهد با اعلام اینکه در مسئله مقابله با وهابیت نباید کوتاه آمد، گفت: وهابی‌ها به دنبال جریان سنی ستیزی در میان شیعیان هستند.

 آیت الله احمد علم الهدی، بعدازظهر یکشنبه ۱۴/۲/۹۳ دردیدار با اعضای شورای شهر رضویه اظهار کرد: در حال حاضر مشهد تنها نقطه ای است که به دلیل معنویت و وجود بارگاه رضوی، وهابی‌ها نمی‌توانند در آن نفوذ کنند و در حقیقت این شهر کانون اهل تشیع است.

وی مسئله وهابیت را از سنی‌ها جدا دانست و افزود: اکنون بخش عمده‌‌ای از وهابی‌های اطراف مشهد افغانی و پاکستانی و پیام‌آور وهابیت هستند و این گروه به دنبال ایجاد جریان سنی ستیزی در بین شیعیان هستند تا از این طریق سنی مذهب‌ها را به سمت خود جلب و جذب کنند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: آمریکایی‌ها با انتقال وهابی‌ها به پشت مرزهای ایران و مرزهای افغانستان می‌خواهند جریان شیعه کشی قوی به راه بیندازند و در این زمینه مبلغان و مسئولان فرهنگی باید رسالت خود را به انجام رسانده و با اقدامات این چنینی برخورد کنند.
آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به منطقه رضویه، بیان کرد: مسجد رگ حیات دینی یک جامعه است و اعضای شورای شهر این منطقه باید مشکل زمین مسجد را از طریق نماینده ولی فقیه در استان پیگیری کنند. 

اعلام کاندیداهای نهایی انتخابات سوریه

به گزارش دادگاه عالی قانون اساسی سوریه صلاحیت بشار اسد، ماهر حجار و حسن النوری را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سوریه تایید کرد.

 دادگاه عالی قانون اساسی سوریه با اشاره به رد صلاحیت سایر داوطلبان نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تاکید کرد که امکان اعتراض برای رد صلاحیت‌ شدگان وجود دارد.
 به نوشته روزنامه سوری الوطن، پس از اعلام اسامی نامزدهای پذیرفته شده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری،دادگاه به اعتراضات نامزدهایی که صلاحیت آنها رد شده است خواهد پرداخت و این از روز پنجشنبه خواهد بود و این اعتراض ها ظرف سه روز بررسی می شود تا تصمیم نهایی درباره آنها گرفته شود.این تصمیمات مطابق برنامه و مستدل است.
 انتخابات ریاست جمهوری برای سوری‌های مقیم خارج از کشور روز چهارشنبه ۲۸ ماه می (۷ خرداد) سال ۲۰۱۴ از ساعت هفت صبح تا ساعت هفت عصر به وقت محلی شهری که در آن سفارتخانه و شهروندان سوری قرار دارند برگزار خواهد شد.
 در خود سوریه انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سه شنبه سوم ژوئن (۱۳ خرداد) سال ۲۰۱۴ از ساعت هفت صبح تا ساعت هفت عصر به وقت محلی برگزار خواهد شد.
بشار اسد:
بشار حافظ الاسد. متولد سال ۱۹۶۵ در شهر دمشق. دارای مدرک پزشک عمومی از دانشگاه دمشق در سال ۱۹۸۸ و تخصص چشم‌پزشکی. اسد در سال ۲۰۰۰ رئیس جمهور سوریه شد و در سال ۲۰۰۷ دوباره به این سمت انتخاب شد.
 حسان عبدالله النوری:
متولد ۱۹۶۰ در شهر دمشق. وی طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ وزیر مشاور دولت در امور توسعه اداری بود. النوری اکنون رئیس ابتکار ملی برای تغییر (مخالف) است.
 ماهر الحجار: 
متولد ۱۹۶۸ در شهر حلب. دارای مدرک مطالعات عالی زبان‌شناسی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حلب. وی در سال ۱۹۸۴ به عضویت حزب کمونیست سوریه در آمد و اکنون دبیرکل حزب "اراده مردمی" است.

وزارت راه را در مرگ این سه جوان مقصر و گناهکار می‌دانم

نماینده شادگان در مجلس، وزارت راه و شهرسازی را در مرگ سه برادر جوان بر اثر تصادف در یک جاده کم‌عرض در این منطقه مقصر و گناهکار دانست. 

 عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (یکشنبه) مورخه 13 اردیبهشت 93 مجلس در تذکری آئین‌نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: روز یکشنبه ۷ اردیبهشت سال ۹۳ در یکی از روستاهای شادگان تصادفی رخ داد که سبب مرگ سه برادر جوان از یک خانواده شد.

وی با بیان اینکه علت این تصادف کم عرض بودن و غیر استاندارد بودن جاده بوده است، افزود: پدر و مادر این سه برادر جوان هم‌اکنون در مرز جنون قرار گرفتند و مردم روستا نیز از وضعیت جاده و آینده فرزندانشان به شدت نگران هستند.

تمیمی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بنده، وزارت راه و شهرسازی را در مرگ این سه جوان مقصر و گناهکار می‌دانم و خون این سه جوان بر گردن این وزارتخانه است، بنابراین از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهم برای بررسی وضعیت جاده و حل مشکل آن، هیأتی به منطقه شادگان اعزام کند.